چرا ویپ برای هر شرکتی لازم است؟
امکانات سیستم ویپ
پاسخگویی خودکار به تماسها
یکی از بهترین ویژگیهای ویپ این است که شما صدایی را از قبل ضبط کرده و برای پاسخگویی خودکار
به
مشتریان و مخاطبان آن را برنامهریزی کنید. با وارد کردن صدا به سیستم، عملا دیگر نیازی به منشی
دفتر وجود ندارد.
این کار به چند دلیل مهم مناسب است. اول اینکه این سیستم توانایی دارد که در هنگامی که تماسهای
زیادی به شرکت وارد میشود و ترافیک تماس به حداکثر میرسد، بتواند به همه آنها پاسخ دهد بدون
آنکه
خط تلفن شما اِشغال شود.
یکی دیگر از دلایل مفید بودن VoIP در این ویژگی، هدایت خودکار و برنامهریزی شده مخاطب یا
تماسگیرنده به بخش مورد نظر شرکت است. شما میتوانید شمارههای داخلی بخشهای مهم شرکت را به
صورت
صدای ضبط شده به سیستم وارد کنید تا افراد به سادگی به بخش مورد نظر خود هدایت شوند بدون آنکه
مزاحم
سایر بخشهای شرکت شوند.
هدایت تماس (Call forwarding)
هدایت یا ارسال تماس، یکی از ویژگیهای خوب برای شرکتها است که باعث میشود هیچ تماسی از دست
نرود
و تماس مشتری بدون پاسخ نماند. اگر این ویژگی را فعال کنید تماسهای ورودی که به خط شما گرفته
میشود، به صورت خودکار به شمارهای که خودتان انتخاب میکنید هدایت میشوند.
این مورد زمانی کاربرد دارد که به هر دلیلی در محل کار یا پشت میز خود حضور ندارید و قصد دارید
تا
با هدایت کردن تماسها به شماره همراه خود هیچ تماسی را از دست ندهید. البته شاید فرد
تماسگیرنده
به صندوق صوتی شما پیام خودش را بگذارد و از هدایت تماس منصرف شود.
نگه داشتن و انتقال تماس (Call hold and transfer)
نگه داشتن تماس و انتقال آن یکی از ویژگیهای عمومی هر سیستم تلفنی است که به طور معمول در آنها
وجود دارد. زمانی که فردی با شما تماس میگیرد، در صورت پاسخ دادن میتوانید آن را در حالت “نگه
داشتن” قرار دهید، در این حالت فرد تماسگیرنده در انتظار پاسخ مجدد شما قرار میگیرد در حالی
که
تماس قطع نمیشود.
در حالت دیگر شما میتوانید در صورت پاسخ دادن، تماس را به شمارهای دیگر انتقال دهید که این
کار با
استفاده از کلید transfer انجام میشود.
ضبط مکالمات (Call recording)
ضبط مکالمات و تماسهای ورودی یکی دیگر از امکانات VoIP است که برای اهداف مختلفی انجام میشود.
گاهی اوقات ضبط تماس برای تیم بازاریابی یک شرکت از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که از این
طریق
نیازهای واقعی مشتری را شناسایی میکنند.
از طرف دیگر اگر زمانی مشتری از پاسخگویی تیم پشتیبانی یا هر بخش دیگر ناراضی باشد با ضبط کردن
تماسها میتوان صحت این موضوع را بررسی کرد. ضبط تماسها، هم در فضای ابری و هم در کارتهای
حافظه
انجام میشود که استفاده از کارتهای حافظه به دلیل دسترسی آسان، مناسبتر است.