راه اندازی و پشتیبانی voip
بهمراه کاملترین سرویس های جانبی
#
همراه با مشاوره تخصصی کارشناسان

مشاهده بیشتر

نصب تخصصی و پشتیبانی voip

ویپ چیست ؟

واقعیت این است که ویپ شما را یک قدم به دنیای دیجیتال و اینترنت نزدیک‌تر می‌کند. یعنی صدای شما در هنگام مکالمه به یک سیگنال دیجیتال تبدیل می‌شود و می‌توانید از طریق موبایل و یا سیستم کامپیوتر، از آن استفاده کنید. یک سیستم تلفنی که مبتنی بر اینترنت است.
شاید شما اصطلاحات “تلفن‌های تحت شبکه” و یا “تلفن‌های IP” را شنیده باشید. درست است، این اصطلاحات همه مربوط به ویپ هستند و این تلفن‌ها برای مکالمه از اینترنت استفاده می‌کنند.
در تعریف این تکنولوژی در مقاله ی ویپ چیست اشاره کردیم که کلمه Voip مخفف عبارت لاتین Voice Over Internet Protocol به معنای لغوی “صدای بر بستر اینترنت” است. به معنای ساده‌تر یعنی مکالمات از طریق اینترنت. برخی افراد علاوه بر استفاده از تلفن معمولی، از ویپ هم استفاده می‌کنند. به دلیل اینکه شاید در برخی از سرویس‌ها، هزینه مکالمه کمتر شود.

چرا ویپ برای هر شرکتی لازم است؟
امکانات سیستم ویپ

پاسخگویی خودکار به تماس‌ها

یکی از بهترین ویژگی‌های ویپ این است که شما صدایی را از قبل ضبط کرده و برای پاسخگویی خودکار به مشتریان و مخاطبان آن را برنامه‌ریزی کنید. با وارد کردن صدا به سیستم، عملا دیگر نیازی به منشی دفتر وجود ندارد.
این کار به چند دلیل مهم مناسب است. اول اینکه این سیستم توانایی دارد که در هنگامی که تماس‌های زیادی به شرکت وارد می‌شود و ترافیک تماس به حداکثر می‌رسد، بتواند به همه آنها پاسخ دهد بدون آنکه خط تلفن شما اِشغال شود.
یکی دیگر از دلایل مفید بودن VoIP در این ویژگی، هدایت خودکار و برنامه‌ریزی شده مخاطب یا تماس‌گیرنده به بخش مورد نظر شرکت است. شما می‌توانید شماره‌های داخلی بخش‌های مهم شرکت را به صورت صدای ضبط شده به سیستم وارد کنید تا افراد به سادگی به بخش مورد نظر خود هدایت شوند بدون آنکه مزاحم سایر بخش‌های شرکت شوند.

هدایت تماس (Call forwarding)

هدایت یا ارسال تماس، یکی از ویژگی‌های خوب برای شرکت‌ها است که باعث می‌شود هیچ تماسی از دست نرود و تماس مشتری بدون پاسخ نماند. اگر این ویژگی را فعال کنید تماس‌های ورودی که به خط شما گرفته می‌شود، به صورت خودکار به شماره‌ای که خودتان انتخاب می‌کنید هدایت می‌شوند.
این مورد زمانی کاربرد دارد که به هر دلیلی در محل کار یا پشت میز خود حضور ندارید و قصد دارید تا با هدایت کردن تماس‌ها به شماره همراه خود هیچ تماسی را از دست ندهید. البته شاید فرد تماس‌گیرنده به صندوق صوتی شما پیام خودش را بگذارد و از هدایت تماس منصرف شود.

نگه داشتن و انتقال تماس (Call hold and transfer)

نگه داشتن تماس و انتقال آن یکی از ویژگی‌های عمومی هر سیستم تلفنی است که به طور معمول در آنها وجود دارد. زمانی که فردی با شما تماس می‌گیرد، در صورت پاسخ دادن می‌توانید آن را در حالت “نگه داشتن” قرار دهید، در این حالت فرد تماس‌گیرنده در انتظار پاسخ مجدد شما قرار می‌گیرد در حالی که تماس قطع نمی‌شود.
در حالت دیگر شما می‌توانید در صورت پاسخ دادن، تماس را به شماره‌ای دیگر انتقال دهید که این کار با استفاده از کلید transfer انجام می‌شود.

ضبط مکالمات (Call recording)

ضبط مکالمات و تماس‌های ورودی یکی دیگر از امکانات VoIP است که برای اهداف مختلفی انجام می‌شود. گاهی اوقات ضبط تماس برای تیم بازاریابی یک شرکت از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که از این طریق نیازهای واقعی مشتری را شناسایی می‌کنند.
از طرف دیگر اگر زمانی مشتری از پاسخگویی تیم پشتیبانی یا هر بخش دیگر ناراضی باشد با ضبط کردن تماس‌ها می‌توان صحت این موضوع را بررسی کرد. ضبط تماس‌ها، هم در فضای ابری و هم در کارت‌های حافظه انجام می‌شود که استفاده از کارت‌های حافظه به دلیل دسترسی آسان، مناسب‌تر است.

ترکیب شدن VoIP با سایر ابزارها

بسیاری از امکانات پیشرفته دیگر مانند اتصال VoIP به سیستم CRM شرکت می‌تواند عملکرد سازمان را افزایش دهد. اتصال اطلاعات فرد تماس‌گیرنده به نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM برای تیم فروش یک گزینه بسیار مناسب است، چرا که برای دسته‌بندی کردن مشتریان در آینده کاربردهای زیادی دارد.

کنفرانس صوتی

کنفرانس صوتی یکی از امکانات رایج و متداول در سیستم ویپ است. این ویژگی برای افرادی که از راه دور کار می‌کنند بسیار مناسب است. شما می‌توانید با کنفراس صوتی با ده‌ها نفر دیگر یک جلسه غیر حضوری و از راه دور برگزار کنید.
کنفرانس صوتی در صرفه‌جویی زمان، صرفه‌جویی در هزینه و راحتی در کار نقش زیادی ایفا می‌کند. کنفرانس صوتی می‌تواند با وسایلی مانند هدفون راحت‌تر انجام شود تا بدون در دست گرفتن گوشی تلفن، از خستگی زودرس جلوگیری کند.

کنفرانس تصویری

کنفرانس تصویری نسبت به کنفرانس صوتی از محبوبیت بالاتری برخوردار است. به این خاطر که علاوه بر صدا، دیدن تصاویر همکاران‌تان می‌تواند بسیار جذاب باشد. علاوه بر مکالمات تصویری می‌توانید اسناد و فایل‌های مورد نظر خود مانند پاورپوینت یا تصاویر را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید تا آنها به صورت همزمان بتوانند فایل را مشاهده کنند.
کنفرانس‌های تصویری روابط دوستانه بین همکاران را افزایش داده و یک حس نزدیک بودن به یکدیگر را برای آنها فراهم می‌کند. توجه داشته باشید که برای ایجاد کنفرانس تصویری نیاز اساسی به یک اینترنت پر سرعت و پایدار خواهید داشت.

ویژگی DND

کلمه DND مخفف عبارت Do Not Disturb به معنای لغوی “مزاحم نشوید” است. این ویژگی در برخی از سیستم‌های تلفن تحت شبکه مانند تلفن تحت شبکه گرنداستریم، با کلید Forward یکی است.
این ویژگی زمانی کاربرد دارد که به هر دلیلی توانایی پاسخ دادن به تماس‌های ورودی را ندارید. با فعال کردن این ویژگی دیگر تماس‌ها به شما وصل نمی‌شوند و به شماره‌های داخلی دیگر به صورت رندوم هدایت می‌شوند.

دوربین مداربسته

فروش و نصب دوربین مداربسته یکی دیگر از خدمات توسعه ارتباطات پارسیان است. با لینک زیر پیش فاکتور خدمات مورد نظرتان را دریافت کنید.

صدور پیش فاکتور آنلاین

جداول وزنی
ماژول های خاص سیستم ویپ
سرویس های سیستم voip
مرکز ارتباط Contact Center

مرکز ارتباط (Contact Center)، نسل جدید مراکز تماس می باشد که علاوه بر تلفن، از دیگر رسانه ها مانند ایمیل، فکس، پیامک، چت آنلاین، وبسایت و صندوق صوتی نیز پشتیبانی می کند.

سیستم تلفن گویا IVR

IVR، مخفف Interactive Voice Response، یک سیستم تلفن گویا است که با تماس گیرنده‌ها در تعامل است، اطلاعات و تماس‌ها را جمع‌آوری می‌کند و مسیر تماس‌ها به گیرنده موردنظر را تعیین می‌کند. سیستم تلفن گویا یک ویژگی نرم‌افزاری مرکز تماس است که به تماس‌گیرندگان این امکان را می‌دهد تا با انتخاب از طریق فهرست اتوماتیک، به مناسب‌ترین بخش در سازمان هدایت شوند.

مرکز تماس Call Center

مرکز تماس بخشی از سازمان است که برای دریافت یا انتفال حجم زیادی از درخواست ها از طریق تلفن ایجاد می گردد.این مراکز به دو صورت درون سپار و یا برون سپار راه اندازی می شوند. مراکز تماس درون سپار معمولا برای پشتیبانی از محصولات یا درخواست اطلاعات برای مشتریان ومراکز برون سپار معمولا برای بازاریابی تلفنی، تحقیقات بازار و نظرسنجی از مشتریان مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایای سیستم voip نسبت به سانترال های قدیمی

مزایای voip

  • مدیریت هزینه ها

    به طور کل استفاده از سیستم Voip هزینه‌های به مراتب کمتری نسبت به سیستم‌های سنتی را به همراه دارد. به این دلیل که از یک شبکه واحد برای انتقال صدا و داده‌های دیگر استفاده می‌شود. اگر از حداکثر ظرفیت Voip استفاده شود می‌توان با تماس‌های ببین‌المللی از طریق Voip هزینه‌های ارتباطی زیادی را کاهش داد


  • یکی دیگر از مزایای راه اندازی ویپ امکان مدیریت ساده و آسان آن بوده که به وسیله این روش می توان به سادگی کاربران و تلفن های موجود در شبکه را مدیریت کرده و به سادگی گزارش گیری کرد.


  • استفاده از سیستم Voip تمام مشکلاتی را که با تلفن‌های سنتی دارید، حل می‌کند. یکی از موارد مهم استفاده از این فناوری، در بخش مرکز تماس شرکت‌هاست. به این صورت که بعد از ساعات اتمام کار که کارمندان در شرکت حضور ندارند، در صورت تماس گرفتن مشتری دیگر نمی‌توان از طریق تلفن‌های سنتی پاسخ آنها را بدهیم.
    حال راه چاره چیست تا همیشه و در همه حال پاسخگوی مشتریان باشیم؟ به نظر شما راهی است که بتوان این بهره‌وری در کار را افزایش داد؟ بله، کاملا درست حدس زدید. از طریق فناوری Voip می‌توان تماس‌های مشتریان را به تلفن همراه آنها انتقال داد تا پاسخگویی به مشتری در هر زمان امکان‌پذیر باشد.
    مشخص است که این حرکت رضایت مشتریان یک شرکت یا سازمان را به ارمغان می‌آورد. اینکه بتوان در هر جایی که به اینترنت دسترسی باشد، پاسخگوی مشتریان باشیم، کاری است که هر شرکتی انجام نمی‌دهد و شما می‌توانید با استفاده از این سیستم میان خود و رقبا، تمایز ایجاد کنید.
    حال به زبان ساده متوجه شدیم که Voip چه امکاناتی دارد. اکنون می‌خواهیم کمی با استانداردها و نحوه کار Voip صحبت کنیم و به برخی از شرکت‌هایی که از این تکنولوژی استفاده می‌کنند و به علاوه چند نمونه محصول اشاره کنیم.


  • جالب است بدانید که Voip به طور معمول از رمزگذاری‌های استاندارد واحد ارتباطات بین‌المللی یا ITU (International Telecommunication Union) مانند G.711 استفاده می‌کند. بسیاری از فروشندگان این فناوری از کدک‌های شرکت خود برای راه‌اندازی سیستم Voip برای مشتریان استفاده می‌کنند.
    به دلیل اینکه سیستم Voip اطلاعات را فشرده می‌کند تا راحت‌تر به مقصد برسد، ممکن است که از کیفیت صدا کاسته شود. اما همین فشرده‌سازی باعث می‌شود تا میزان استفاده از پهنای باند کاهش یابد. همچنین می‌توان از طریق پروتکل ITU T.38 از ارتباطات غیر صوتی مانند ارسال فکس بهره برد.
    هنگامی که صدا از طریق IP انتقال پیدا می‌کند، پروتکل RTP (Real-Time Transport Protocol) که یک پروتکل انتقالی در زمان واقعی است، فعال می‌شود و از طریق ورژن رمزگذاری شده، انتقال اطلاعات به صورت امن صورت می‌گیرد.


  • امکان گسترش سرویس در هر زمان نیز یکی دیگر از مزایای راه اندازی ویپ بوده که می توان به سادگی آن را اجرا نمود. در هنگام گسترش این سرویس مانند تلفن های ثابت دیگر نیاز به سیم کشی مجدد نخواهد بود و به سادگی می توان نسبت به اضافه کردن تلفن یا کاربری جدید در شبکه اقدام نمود.


  • یکی از مزایای اجرای ویپ عدم نیاز به سیم کشی و کابل کشی های گوناگون در محیط اداره یا سازمان می باشد که این موضوع می تواند بسیار در هزینه های شرکت صرفه جویی کند. از آن جایی که ارتباطات به وسیله شبکه داخلی یا اینترنت صورت می گیرد دیگر نیازی به سیم کشی های فراوان برای برقراری ارتباطات نخواهد بود.


  • در سیستم های آنالوگ فقط امکان کنفرانس صوتی وجود داشت ولی با استفاده از سیستم های مبتنی بر ویپ شما می توانید یک کنفرانس تصویری با کیغیت را نیز تجربه نمایید .


  • شما می‌توانید از امکانات گزارش گیری VOIP ویپ در سطوح مختلف کسب و کار خود استفاده نمایید ، به عنوان مثال می توانید کارکرد دقیق ( شامل زمان مکالمه شماره‌هایی که به آنها تماس گرفته شده ) پرسنل را به تفکیک داشته باشید .


  • امکان ضبط مکالمات یکی از ویژگی های جذاب سیستم های ویپ است شما می توانید تمام مکالمات را به تفکیک ضبط کنید و به راحتی توسط پنل وب جستجو کنید و به آنها گوش دهید .


  • ارتباط سیستم تلفنی با CRM و اتوماسیون‌های اداری راه‌کاری ایده آل برای بالا بردن کیفیت سرویس دهی می باشد ، این اتفاق در سیستم های مبتنی بر VOIP به راحتی امکان پذیر است .
    حتی شما می توانید سیستم های VOIP را به وب سایت و یا فروشگاه اینترنتی خود متصل کنید و در پیگیری تلفنی اپراتور خود را کمتر درگیر کنید .


  • اگر از دستگاهای پر دردسر فکس خسته شده اید از مزیت های VOIP ویپ ، امکان ارسال و دریافت فکس بدون نیاز به دستگاه فکس می‌باشد ، حتی می توانید فکس‌های دریافتی را در پست الکترونیک خود مشاهده نمایید .


  • با بهره گیری از کاربرد ها و امکانات VOIP ویپ دیگر لازم نیست برای ارتباط با سایر دفاتر خود از خطوط شهری استفاده کنید و یا برای ارتباط با شخص مورد نظر خود چند دقیقه معطل شوید ، شما می توانید همانند اشخاص داخل شعبه خود آنها را مستقیم شماره‌گیری کنید .


  • سیستم های مبتنی بر VOIP بسیار مقیاس پذیرند ، حتی اگر پرسنل سازمان شما چند برابر شود نیازی به تغییر زیرساختی در آن نخواهد بود . که این امکان در VOIP هم باعث کاهش هزینه در سازمان‌های در حال رشد می شود و هم زمان توسعه را کاهش می دهد .

خرید سرویس voip

همین الان میتوانید از مشاوره رایگان استفاده کنید و با متخصصین‌ مجموعه ما تماس بگیرید و شرایط خودتون رو با ما در میان بگذارید.

ما بهترین راه حل را به شما پیشنهاد خواهیم کرد که هم از لحاظ هزینه برای کسب و کار شما به صرفه باشه و هم بهترین کارایی را برای مجموعه شما داشته باشه.

جهت مشاهده لیست قیمت و محاسبه پیش فاکتور روی لینک زیر کلیک کنید. مشاهده لیست قیمت خدمات ویپ 1400 محاسبه و صدور پیش فاکتور

پشتیبانی سیستم voip

خدمات VOIP امری بسیار مهم، جهت نگه داری کیفیت و کارایی خدمات انجام شده است، چه بسا خدمات بی‌کیفیت باعث آزرده خاطر شدن کارفرما و پرسنل مجموعه می‌شود، ما به این موضوع کاملا آگاهیم و به همین دلیل پلن های مختلفی را برای پشتیبانی تقدیم شما می‌کنیم، تا با تضمین خدمات خود و پشتیبانی خدمات، حس رضایتمندی را در شما افزایش دهیم.

با پیگیری رضایت شما از نصب و راه اندازی بخشی از پشتیبانی ما انجام می‌شود.

پس از آن در صورت نارضایتی یا وجود مشکل، کارشناسان ما جهت عیب یابی اقدام خواهند کرد.